میکاییل میکاییل ، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 15 روز سن داره

نقطه ؛ نقطه آغاز زندگی ما

کیک ژله ایی

1390/11/27 19:23
نویسنده : ملی
555 بازدید
اشتراک گذاری

این پست رو به دستور مامان محمد جان می ذارم اگه نه منو چه به آموزش آشپزی نیشخند

اما پیشنهاد می کنم حتمان درست کنین هم آسونه هم خوشمزه  منم اولین بارم درست می کردم اما از این بعد دیگه درست می کنم  ،  دو روزه همش سرم نو یخچاله تا تموم نشه خیالم راحت نمی شه خوشمزه

واما :

خانوم های عزیزززززززز

مواد لازم : زبان

یک عدد کیک اسفنجی درست کنین اگه مثل من بلد نبودین از پودر کیک استفاده کنین خجالت

اما به کسی نگین ساکت

کیک که آماده شد روی کیک که قلمبه شده رو با چاقو ببرید تا سطح کیک صاف بشه

بعد یه کرم رو آماده می کنین که من با دو قاشق نشاسته یه قاشق شکر تو دو قاشق آب سرد حل کردم و نصف لیوان شیر ریختم و گذاشتم روی گاز هم زدم تا یک کم سفت شد ( شبیه فرنی درست می شه فقط بجای آرد برنج نشاسته داره ) یول

یک کم که سرد شد روی کیک پهن می کنیم تا هم سوراخ سنبه های کیک پر بشه هم ژله خودش رو نشون بده چشمک 

بعد نیم ساعت بذارین تو فریزر تا خودش رو بگیره و سفت بشه

 

یه بسته پودر ژله رو حل می کنیم اما باز هم شل نشه ها !!!

به جای یه لیوان آب از نصف لیوان استفاده کنین بعد بذارید تو یخچال تا یه کم خودش رو بگیره تقریبان به غلظت سفیده تخم مرغ (نصف بسته پودر ژله برای من کافی بود )

آروم ژله رو به کیک و کرم اضافه می کنیم و میذاریم تو یخچال تا ژله کاملا خودش رو بگیره

بعد از قالب در میاریم حالا کیک شما آماده است می تونید تزئینش کنید .

کیک

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مامان ماهان
27 بهمن 90 9:17
به به دستت درد نکنه عجب کیکی شده حتما درست میکنم


خواهش می شه ایشالله که خوب ار آب دراد آبروم نره
مامان محمدجان
27 بهمن 90 11:45
سلام عزیزمممممممممممممممممممم
ممنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــونـــــــــــــــــــــ
حتما درستش میکنم ملی جون
خودت یه پا رزا منتظمی هستی سامان گلریز کجا بود


هههههههه ممنونم که بهم اعتماد به نفس می دی
مامان طهورا
28 بهمن 90 14:12
وای ملی جونم چقدر هنرمندی عجب کیکی پختی ها
کاش یکم این مالایی ها یاد بگیرن که تو مدل های کیک خیلی ضعیفن


ههههههه نه بابا از این خبرا هم نیست اما ضعف مالایی ها فکر درست کردن کیک رو تو سرم انداخت
مامان زیباترین
29 بهمن 90 11:31
سلام دوست خوبم...
عزیزم من همیشه تو عکسات کیک رو میدیدم و خیلی دورادور هوسشو میکردم اما اصلأ فکرشم نمیکردم خونگی باشه و کار دستای هنرمند خودت.
آآآآآآفرین مامان ملاحت با سلیقه.


سلام ای جان ببخشید دلت خواست
ممنونم گلم


خاله ی امیرعلی
29 بهمن 90 21:56
سلام گلم
به به میبینم که اینجا برنامه ی آشپزی راه انداختی اوووووه چقدرم طرفدار داری
خانمی فرقی نمیکنه که پودر ژله چی باشه؟منظورم کدومیکی با این کیک خوشمزه تر میشه آلبالو هست انگار؟آره؟
درست کنیم ببینیم چی از آب درمیاد مثل کیک خودت خوشمزه میشه یا نه
وروجک خاله رو ببوسسسسسسسس


پ چی ؟ فکر کردی آدم استعدادش چجوری شکوفا می شه ؟
نه فرقی نمی کنه چه طعمی باشه آره ماله من آلبالوئه
مرسی




سمانه مامان پارسا جون
30 بهمن 90 1:22
ملی جون قکر نمیکردم کیکت ژله ای باشه
حرف نداره آفرین
وقت کنم درستش میکنم
البته منم فر ندارم میخوام با پلوپز مثه تو تست کنم


خواهش می شه فقط مواظب باش تو پلو پز زود آمده میشه نسوزه می تونه چند دقیقه هم کیک رو برگردونی تا دو طرفش مغز پخت بشه البته باز هم فر یه چیزه دیگه اس
مامان یسنا
30 بهمن 90 14:45
مرسی مامان کدبانو
تمام سعیم رو میکنم که بتونم درست کنم..اخه من اصلا تو کیک درست کردن وارد نیستم
دهنم اب افتاد..به به معلومه خیلی خوشمزست


سلام خانوم
منم وارد نبودم اما کاره سختی نیست مطمئن باش بخوبی از پسش بر میای
ثمین
30 بهمن 90 18:32
سلام اومدم ازتون دعوت کنم تا از نمایشگاه هفت سین دنیای نفیس دیدن کنید منتظرتون هستم
مامان علی
2 اسفند 90 21:37
سلام عزیزم. اولین باریه که اینجا میام. چه وب باحال و شادی داری. روحیه قشنگت رو آفرین می گم. چه کیک خوشمزه ای به خوشمزگی وبت به شیرینیه پسر گلت. بازم به دیدنت میام


سلام گلم
ممنونم حتمان بیا منتظرم
nicel
15 شهریور 91 17:45
وای عجب کییکییی حتما درستش ممیکنم



nicel
15 شهریور 91 17:46
راستی خوشگلمممم مرسی واسه حرفای قشنگت بببخشید اینقدر دیر اومدم به قول تو هنوز وقتش نیست مامانش شم


ایشالله به وقتش خدا همچین واست برنامه ریزی می کنه خودت می مونی