میکاییل میکاییل ، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره

نقطه ؛ نقطه آغاز زندگی ما

اندر احوالات مالزی 2

1390/11/2 12:11
نویسنده : ملی
967 بازدید
اشتراک گذاری

مالزی سرزمین دوستی

بی شک مردم مالزی یکی از معدود ترین مردمی هستن که نژادهای مختلف مالایی ، چینی و هندی به صلح کنار هم زندگی می کنن مهم نیست که چه فرهنگی داری چه مذهبی، چه دینی ، چه پوششی؛ انسان باش و به خوبی زندگی کن

 

یادمه ماه رمضون بود و مسلمون ها برای نماز ظهر به مسجد می رفتن در حالیکه کوچه رو به روی مسجد جشن چینی ها بود و تو کوچه میز گذاشته بودن و ناهار می دادن نه شلاقی بود نه منکراتی نه شکایت از روزه خواری در ملاعام

 

استان کلانتان که ما در اون زندگی می کنیم استان اسلامی مالزی هست و تنها استانی هست که به خاطره نماز جمعه روز جمعه تعطیله و برای این که خیلی از بقیه کشورها و شهرهای مالزی عقب نمونن اینجا جمعه و شنبه تعطیله بقیه استانها شنبه ؛ یکشنبه تعطیله و جالبه که همه مسلمون ها در هر سنی هم در نماز جمعه شرکت می کنن

 

یه چیزه جالب دیگه برای من این بود که با اینکه استان کلانتان مذهبی ترین استان مالزیه ، اما بزرگترین معبد بودای نشسته همینجاست کلی معبد بودا و هندو داریم . چیزی رو که اینجا دوست دارم اینه که موسی به دینش و عیسی به دینش

معبد بودای نشسته

حجاب در مالزی

مالایی ها علاقه خاصی به مقنعه دارن اونم تو رنگای نارنجی بنفش سبز گل گلی اونوقت مقنعه هاشون رو بالای بینی شون پایین می کشن اما وقتی بارون میاد دامنه لباسشون رو بالا می دن که خیس نشن یا سواره موتور می شن دامنشون رو میدن بالا با پای بی جوراب یا همون مقنعه رو با تی شرته آستین کوتاه می پوشن خلاصه حجابشون خیلی باحاله

یه عکسه دسته جمعی با همکلاسی های بابایی

مالزی سرزمین عید های مختلف

یعنی ملتی شادتر از مردم مالزی من ندیدم همشیه عید دارن و جشن و فروش فوق العاده ، عید اصلی خوده مردم مالزی عید فطر -hari raya - یه عید هم ماله هندی های مالزیه - deepa vali - عید سال نو میلادی هم که دارن و یه عید هم مخصوصه چینی هاست -chinese lunar new year - تازه یه جشن هم تو شهریور ماه دارن به خاطره استقلاله مالزی که اگه اون موقع قیمت ها تا 70% هم حراج می خوره .

الان که جشنه ساله نو چینی هاست نماده ساله نو شون هم که دراگون یا اژدهاست و نارنگی همه فروشگاه ها پر از نارنگیه که چقدر هم الان ارزون می دن ، درخچه های کوچیک نارنگی هم می فروشن .

  دوتا ادم هم می رن تو عروسکه دراگون و نارنگی پرت می کنن واسه آدمها ؛ اونی هم که نارنگی رو می گیره که انگار مداله المپیک رو گرفته بسکه ذوق می کنه 

دراگون

 . جالبه که بدونین به مناسبت سال نو , چینی‌ها خونه‌هاشون رو تمیز می‌کنند(خونه تکونی خودمون) و لباس‌های تمیز و نو می‌پوشن. رنگ قرمز خوش یمن, رنگ سیاه سمبل عزاداری و رنگ سفید سمبل خاکسپاریه . تو این روزهاخونه‌ها, کوچه‌ها و مراکز خرید بیشتر به رنگ قرمز و با فانوس‌های قرمز رنگ تزیین شدند.

 

 

در شروع سال نو چینی‌ها گوشت نمی خورند. معمولا غذای مخصوص که شیرینه از روز قبل آماده می کنند. شیرینی‌های ویژه جشن نیز می پزند. افراد به دیدن بزرگترهای فامیل می‌روند. رقص معروف اژدها و رقص شیر در این روزها در معبد ها و در خیابان‌ها برگزار می‌شه از دیگر رسم های این روز دادن هدیه یا عیدی به کودکان در پاکت های قرمز رنگه. برای بسیاری از چینی‌ها کوتاه کردن مو و خرید کفش نو در روزهای جشن بد یمنه ولی خوردن خوراکی‌های شیرین و تمیز کردن خانه خوش یمنه. در روز ۱۵ سال نو با دیدن ماه کامل و با برگزاری جشن فانوس‌ها مراسم سال نو تمومم می شه

 

چند شب پیش که رفتیم خرید داشتن طبل می زدن وایسادیم نگاه که میکاییل از صدای طبل شون ترسید یهو لب پایین شو با بغض داد بیرون و شرع کرد به گریه ، به بابایی می گم بیا بریم بچه ام می ترسه می گه اشکال نداره منم یادمه بچه بودم می ترسیدم از صدای طبل شون -یکی به من بگه یعنی چی آخه ؟؟؟؟ - منم زود بغلش کردم از اونجا دور شدم .

 

ادامه دارد ....

چند تا عکس از معبد بودا اگه دوست داشتید ببینین

 

 

نقاشی برجسته دیوار معبد

جالبه می شه تصویر بهشت و جهنم رو هم اینجا دید

نقاشی های دیوار معبد

نقاشی های برجسته دیوار معبد هر کدوم پشتش یه داستان و فلسفه اس اما جهنمش بد جور منو می ترسونه

قبرستان

مردها شون رو تو این کمد ها میذارن

مادر بودا

این هم تصویر مادر بودا که می گن زنی پاکدامن بوده

؟؟؟؟

اون وسطیه بوداس اما بقیه اش رو نمی دونم

نگهبان معبد

اینم نگهبان معبد

 

اژدها

نمی دونم چرا اینا عشقه اژدها ن

حیاط معبد

اینم تصویره حیاط معبد

و

.

.

.

 

 

اژدهای من

اینم تصویر قشنگ ترین اژدها کوچولویی که دیدم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

بابایی
2 بهمن 90 10:47
فدای این لولو بشه بابایی


لولو چیه بابا من دراگونم خامپ می خورمت


monir
2 بهمن 90 14:49
Dastet dard nakone melijoonam , rooze tatili oomadim malezi delemoon va shod khahar , oon ezhdeha koochooloo ro az tarafe man becheloonesh


ای جانم
قوربونه دلت برم من تا اینجا اومدی یه چایی می اومدی دور هم می خوردیم .
اژدها هم خاله شو خامپ می کنه یعنی می خولش
محيا كوچولو
2 بهمن 90 16:49
ببين ميكي جون هميشه استدلالهاي قوي رو ازبابايي ياد بگير!دراگون كوچولو


خاله نظرت چیه که منم از این فرصت طلایی استفاده کنم و یاد بگیرم ؟؟؟
خاله ی امیرعلی
2 بهمن 90 21:12
سلاااااام
ملاحت جون من نفهمیدم تو عکس سومی از صفحه دوم نوشتی مرده هاشون رو تو این جعبه ها میذارن اخه چه جوری؟جعبه ها که کوچیکه تا ابد اونجا میمونه؟


خوب جیگر می سوزوننش خاکسترشو میذارن اونجا
خاله ی امیرعلی
2 بهمن 90 21:14
زیباترین و شیرین ترین و دوست داشتنی ترین اژدهایی که دیدم همین عکس اخریه هس الهی من فداش بشمممممممممممم


ممنون خاله الهه جونیییییییییییی خدا نکنه عزیزم همیشه زنده باشی
ریحانه
2 بهمن 90 23:41
ای جوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون ای جووووووووووووووووووووووووووووون ای جوووووووووووووووووووووووون...
میکائیل تابالوگا شده...
خاله فدات بشه شیرینی خوردنی من.
این عکس عاااااااااااااااااااااااااااااالیه.
عزیزم خوش به حالت اونجا حدائقل یه ذره خوشی هست اینجا که....
عزیزم ما که یه سفر رفتیم مالزی و اومدیم با این توضیحات کارشناسانه.
ایشالا همیشه اونجا خوش باشی اما یه موقع زیادی خوشنگذره که ایران رو بیخیال شیااااا.
ملاحت جونم 1 سالگی وبلاگت هم مبارک باشه.
ایشالا 100 ساله شه.
در مورد آنجلینا جولی هم کااااااااااااااملأ باهات موافقم دوست خوجلم.

فدات شم من دارم اینجا از خوشی می میرم البته تو خونه

مامان ماهان
3 بهمن 90 8:37
چه اژدهای کوچولو و ناززززززززززززززززززززی میکائیل جونم دوووووووووووست دارم


مرسی خالههههههههه جون منم دوست دارم یه عالمه
سمانه مامان پارسا جون
3 بهمن 90 11:35
وای چه عکسهای خوشگلی
شنیدم که میگن مالزی یکی از زیباتر کشورهاست
قربون میکی جون جت خوردم یهو عکسشو دیدم


ممنون مالزی بخاطره سر سبزیش قشنگه بله
آسمونی ها
3 بهمن 90 11:53
چه آدم های عجیب غریبی هستن این مالایی ها.



آره خاله کجاشو دیدی
؟؟؟
مری
5 بهمن 90 11:20
سلام عزیزم ایول یعنی تو دنیا جایی هم هست که موسی به دین خود باشه و عیسی به دین خود؟؟؟وای چه دنیایی میشه آه خدایا میشه یعنی؟جالبتر از همه اون ناهار ظهر رمضون بود.مرسی ملی جون چقدر جالب بود.


سلام خانووووووووووم
تنها چیزی که اینجا دوست دارم همینه ، راستی مری جون چند رو ز پیش داشتم کامنت های قبلی مو دوباره میخوندم متوجه شدم که قبلان واسم گفته بودی راجع به بارداری اینا اما شرمنده منفراموش کردم آلزایمره دیگهههههه
مري
6 بهمن 90 18:44
سلام خانوم بعععله راستش يه ذره هم دلخور شدم اما بهت حق ميدم تو اين همه كامنت و.... اشكالي نداره عزيزم دشمنت شرمنده!!!!!


سلام
آخه من تو بحبوحه زایمان که بات آشنا شدم اون موقع هم که می دونی آدم اوضاع رو به راهی نداره ؛ عکسه جوجو ها رو اگه وقت داشتی واسم میل کن
بوووووووووووووووووووس
مامان یسنا
7 بهمن 90 22:28
واییییی اژدها کوچولورو